Sunday 27 November 2022

My Housewife life

Bila ada anak kecik ni, waktu diorang tido barulah ibu-ibu surirumah macam aku ni boleh rehat๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

Itupun kalau semua kerja rumah dah setel. Tapi kalau tak setel pun, aku akan pilih untuk rehat kalau dah letih sangat. Ya, kita bukan robot.๐Ÿ™ƒ๐Ÿ™ƒ

Rumah bersepah sikit tak apa, asalkan mental terjaga๐Ÿ˜…. Masa bujang dulu aku suka buat kerja rumah sambil dengar radio IKIM.

Bahagia sangat bila teringat momen macam tu.Kadang2, bila terdengar pengisian  yang baik, aku akan pause sekejap, buat catatan.

Tapi sekarang tak boleh buat macam tu dah. Siaran radio kat area rumah aku ni hampeh sikit. ๐Ÿ˜‘๐Ÿ˜‘Radio lain jelas je, tapi kalau IKIM, hemm..Pasang kat internet pun boleh putus2. Waktu malam je ok sikit.

Almaklumlah..rumah aku kat tepi bukit.Plus bila duk paka ni, kat plant petronas tu, lagilah out line dia.Itulah nasib aku..Hahaha


☝Ni ha bukit bukau tepi rumah aku
.

Nasib baik bukan gunung kilimanjaro. Kalau tak,line internet pun boleh nazak. 

Tapi angin kat rumah aku best.Macam angin pantai. Kalau cuaca panas berangin, dua round pakaian boleh kering kat ampaian.

Itulah serba sedikit pasal hari2ku. Alhamdulillah a'la kulli hal.


#digitaldetoxday4

No comments:

Post a Comment