Tuesday 11 August 2015

Thesis writing.. in progress


Alhamdulillah....

Akhirnya aku telah berjaya membentangkan kertas kerja  kajian dengan baik. Sudah tentu ini semua kurniaan dari Allah.Sesungguhnya tiada daya upaya dan kekuatan melainkan daripada Allah. Walaupun mendapat kritikan dan teguran, aku mnerimanya dengan terbuka dan berlapang dada. Bak kata pensyarah ku:

"Its ok, Its learning process"

Melakukan transisi daripada kajian tentang sains tulen kepada sains sosial adalah satu cabaran yang besar buat diriku, jika semasa di peringkat ijazah, aku menulis tesis tentang bidang kimia, tiba-tiba hari ini aku perlu menulis mengenai topik psikologi. 

Jauh di sudut hati, aku berharap kejujuran akan terus menemaniku dalam penulisan tesis. Sebenarnya buat kajian bukannya perkara mudah. Kadang-kadang banyak data yang boleh diubah semata-mata untuk mendapatkan keputusan yang baik. Aku berharap Allah akan terus membantuku untuk terus berlaku jujur dalam kajian ini.Data baik ke tak baik ke...in sha Allah, aku cuba bincangkan sahaja.


Inilah perjuanganku buat masa ini. Perjuangan menulis tesis dengan jujur dan penuh akademik. Semoga ilmu yang aku perolehi akan menjadi panduan dan rujukan yang berguna buat penuntut-penuntut lain.

[Icapan terima kasih untuk Prof Neena, PM Dr Arsay, PM Dr Fauziah Abd Rahim, Dr Fauziah Jaafar dan Dr Khaliza Saidin atas kesudian kalian membantuku dalam penulisan ini]

#Ilovemylecturers

No comments:

Post a Comment