Sunday 17 December 2023

Senyum seorang Shahida





Sejak akhir-akhir ni aku rasa stress.Tak pasti kenapa.Mungkin banyak sangat hooked dengan social media.

Jadi, aku ambik inisiatif baru.Buat balik mutabaah amal yang dah lama aku tinggalkan.

Sebolehnya aku tak naklah jadi hamba Allah yang lalai.Allahu.

Lupa nak cakap.Semalam ada sebuah buku sampai.Tajuknya Senyum Seorang Syahida.Ada orang nak letgo buku tu.Jadi aku hanya bayar kos pos je lah.

Terkesan jugaklah bila aku baca buku tu petang semalam.Buku yang mengisahkan seorang akhawat yang memang berjuang untuk mati syahid dan arwah 'dapat' syahid tu.

Arwah meninggal dalam kemalangan ketika perjalanan ke program dakwah.Subhanallah.

Jenazahnya pun wangi.Dengar kata, darahnya masih mengalir segar walau sudah dikafankan.

Aku??? Bila baca buku tu, terasa sangat kerdil diri ini.Rasa takut lagi dengan mati.Ya Allah, ampunkan dosa-dosaku.

Dah tiba masanya untuk aku pun buat turning poin dalam hidup aku untuk berjuang di jalan Allah, dan syahid di jalanNya.Doakan aku guys.

No comments:

Post a Comment