Wednesday 25 January 2017

Kenapa perlu sertai OSC?






Tahniah kepada adik-adik yang telah menjayakan KLS bulan lalu. Sudah tentu banyak manfaat yang telah anda perolehi di sana. Di kem KLS kami telah memperkenalkan ikon-ikon terpilih yang telah memberi panduan kepada anda bagaimana ingin mengatur langkah kejayaan. Anda juga telah dibimbing oleh seorang mentor yang berkredebiliti untuk memastikan impian anda membuahkan realiti. Jadi untuk meneruskan momentum anda ke menara gading, kami sekali lagi ingin menawarkan peluang yang lebih hebat untuk anda mengatur langkah ke peringkat seterusnya iaitu:

Program One Step Closer (OSC)

Apa yang anda akan dapat dari OSC??

1.       Membantu anda membuat keputusan 

Hari ini betapa ramai orang mempelajari sesuatu bidang hanya semata-mata untuk memenuhi kehendak ibu ayah atau mengikut kawan. Minat dan potensi diri tidak diambil kira untuk menentukan halatuju selepas SPM. Akibatnya mereka tertekan kerana terpaksa belajar dan bekerja dalam kursus yang tidak mereka sukai. Kami tidak mahu perkara ini terjadi kepada anda. Sebab itulah di OSC, kami memperkenalkan ujian personaliti untuk memudahkan anda mengenalpasti kecenderungan, minat dan potensi diri. Dengan mengetahui potensi diri kita yang sebenar, lebih tepat keputusan yang diambil untuk kita berkecimpung dalam sesuatu bidang.

2.       Latihan temuduga

“Umm..Err,, Aaa”.. Inilah jawapan yang kerap diberi oleh orang yang baru masuk dalam dunia temuduga. Mereka kurang keyakinan untuk berhadapan dengan si penemuduga. Akibatnya, ramai yang gagal dalam proses temuduga kerana beberapa perkara kecil yang dipandang remeh. Kami tidak mahu ianya berlaku kepada anda. Sesi temuduga menjadi akses penting untuk anda dipilih masuk ke dalam bidang yang diceburi. Ramai pelajar yang mengalami masalah dalam sesi temuduga kerana adab yang salah, tidak bersungguh-sungguh, tidak menepati etika berpakaian dan sebagainya. Dalam program OSC kami akan mengajar teknik temuduga yang betul supaya anda berjaya meyakinkan si penemuduga. In Sha Allah, anda akan berjaya dan impian anda tercapai.


3.       Panduan terperinci menyambung pelajaran ke luar negara.

Sesiapa yang berminat untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara juga boleh menyertai OSC. Banyak maklumat mengenai pengajian di luar negara akan didedahkan. Contohnya suasana pengajian di Timur Tengah pastinya jauh berbeza dengan pengajian di Eropah. Anda juga akan mengetahui bagaimana untuk memohon biasiswa bagi melanjutkan pengajian ke luar negara. Organisasi seperti Yayasan Terengganu, MARA, JPA dan KPM antara penyalur biasiswa utama untuk pelajar yang ingin belajar di perantauan. 
Oleh itu, tak rugi pun datang OSC. Anda akan menimba ilmu yang berguna untuk mengatur hidup anda ke peringkat seterusnya.

“Selangkah ke OSC, seribu langkah kejayaan menghampiri”

Sesiapa yang ingin ke OSC di Kuala Terengganu tu, cepat-cepatlah hubungi nombor berikut:
Ustaz Ramadhan (0192548666)
Dr Khadijah (019258666)

No comments:

Post a Comment