Tuesday 20 December 2016

NaSiHat: Pseudo Terbit



 Alhamdulillah

Syukur ke hadrat Illahi kerana telah mengilhamkan aku untuk mengemaskini blog Chegu Kimmia. Sudah lama blog ini ku tinggalkan buat sementara kerana aku terpaksa melaburkan perhatianku pada penulisan buku. 

Alhamdulillah, manuskripku sudah siap dan sekarang ini berada di tangan penerbit. Aku menantikan maklum balas dari penerbit dengan penuh debaran. Almaklumlah, ini buku pertamaku. 

Kadang-kadang, aku rasa seperti bermimpi apabila buku ini telah berjaya dihantar. Aku bersyukur kepada Allah atas ilham dan idea yang dikurniakan bagi memudahkan aku menulis. Aku sangat-sangat berharap ianya menjadi antara saham terbaikku untuk menuntun diri ini ke Syurga.

Dalam diam-diam, aku bermohon agar penulisanku memberi manfaat untuk Ummah. Fokusku lebih kepada anak muda. Aku percaya mereka adalah pemangkin kepada penghijrahan masyarakat madani. Aku berharap agar penulisan buku pertamaku ini menjadi kobaran semangat untuk aku terus menulis. Aku tidak mahu bersantai dalam zon selesa jika bukuku berjaya diterbitkan. Aku masih mempunyai tanggungjawab yang besar untuk ummah.

Oh tuhan,
Siapa sangka
Aku berada di tahap ini
Sungguh ini adalah ketetapanMu
Oh tuhan
Bantulah aku untuk bersyukur
Atas buku yang akan diterbitkan
Kerana ia adalah kurniaanMu khas untukku
Maka nikmat tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?

#Skema Itu Aku

No comments:

Post a Comment