Saturday 10 October 2015

Dunia penulisanku [Yang ni best]


Kawan-kawan....

Nak dengar cerita tak??

suatu hari Editor majalah Solusi telefon

Editor: Cik, artikel yang cik hantar tu akan diterbitkan majalah solusi

Aku: Ha??...Yeke? Artikel yang mana satu..

Editor: Yang Bapa CEO, Ibu COO

Aku: Alhamdulillah

Editor: Nanti bagilah nombor akaun cik ye, untuk duit royalti

Aku: Ok!!

Alhamdulillah, hari itu hidupku terasa amat bahagia sekali.Walaupun sampai hari ini aku tak tahu berapa banyak duit yang aku dapat, tapi  aku terasa kenikmatan menulis. Terasa puas apabila tulisan kita akhirnya diterbitkan dalam majalah solusi.Satu majalah agama yang sangat ilmiah dan popular di Malaysia. Jauh di sudut hati aku mengharapkan ianya akan menjadi manfaat yang besar kepada para pembaca.Jadi, sudi-sudilah laburkan duit untuk beli majalah ni tau.Artikelku ada pada mukasurat 80 [Sumbangsih]. Baca jangan tak baca!

Inilah majalahnya... beli tau!!!!

Aku ni masih bertatih dalam bidang penulisan. Tapi Allah seolah-olah ingin memberitahuku yang "sebenarnya kau boleh Alia".Aku dah hantar artikel tu bulan April yang lepas. Tetapi bulan Ogos baru ianya diterbitkan. Alhamdulillah. Semoga pencapaian ini mampu menjadi katalis bagi memantapkan lagi penulisanku untuk dimanfaatkan kepada Ummah. 

Aku juga berharap diriku ini istiqamah untuk menulis.Bak kata Hilal Asyraf, jangan jadi macam pokok pisang. Berbuah sekali sahaja, past senyap sampai ke sudah.Begitulah penulisan, jangan lepas sekali diterbitkan, kita jadi futur, cepat rasa selesa. Sedangkan banyak lagi potensi yang perlu digilap untuk memperbaiki mutu karya kita.Tulis je apa sahaja, walau tak menarik, tapi jika diabadikan dengan tulisan, akan memberi satu dimensi baru dalam hidup kita.

True Indeed

Tapi buat masa sekarang, mungkin fokusku dah banyak tertumpu untuk penulisan tesis. Sebab tu lembap sikit dan update blog.Argh..ape2lah. Janji aku menulis, Tesis ke..blog ke..redah sajalah.Selagi ia memberi manfaat apa salahnya kan...

Ok. Itu sahaja setakat ini. Doakan aku berjaya dalam dunia penulisan. Peace No War



No comments:

Post a Comment