Wednesday 11 November 2015

Hakikat Aku

Terkadang, tatkala aku mengemas buku nota lama, baru aku menyedari yang aku ni suka mencatat sebenarnya. Melihatkan kembali nota yang ditulis sejak zaman sekolah sehingga melangkah ke universiti, semua catatanku itu  memberikan impak yang tersendiri dalam mengimbau nostalgia lampau, tak kurang juga yang menyuntik motivasi ke dalam diri ini.

Antara catatan yang bermakna itu adalah

3 manusia yang mengubah dunia:


Guru, penulis dan pemimpin.

Ya, kini catatanku yang lampau itu memberikan harapan yang baru untuk aku kekal menulis.Walaupun dulu-dulu aku tidak mengambilnya secara serius, tapi hari ini ia adalah ‘emas’ buatku. Kerana penulis itu adalah antara manusia yang mampu mengubah dunia. Dan mereka berani untuk mengubah dunia dengan idea dan permikiran. Cetusan idea inilah yang akhirnya membuahkan tindakan sekaligus memberi dimensi baru dalam kehidupan manusia. Semoga aku dapat memberi ‘sesuatu’ kepada dunia melalui tulisanku

No comments:

Post a Comment